اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
خرداد 1388 - پرورش بلدرچین
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه را نمی دانی مگو که در خبر دادنت از آنچه می دانی متهم می شوی . [امام علی علیه السلام]
3  پرورش بلدرچین  4

تولید مثل بلدرچین (پنج شنبه 88/3/21 :: ساعت 5:7 عصر )

تولید مثل بلدرچین :
جهت اینکار از دستگاههای جوجه کشی استفاده می شود  بلدرچین در کوتاه مدت به بلوغ جنسی می رسد جنس ماده در 42 روزگی شروع  به تخم گذاری می کند . تولید  اسپرم در بلدرچین نر در 36 روزگی شروع می شود اگر بازاء 3 – 2 ماده باید یک نر در نظر گرفته شود . در واقع شانس نطفه دار بودن تخم ها افزایش می یابد . جهت تکثیر و تولید مثل   از بلدرچین مادر و تخم های بدست آمده از آن استفاده می شود .
بلدرچین های مادر خریداری شده نباید بیشتر از 3 – 2 هفته سن داشته باشند تولید تخم در روزهای 60 – 56 تخمگذاری به اوج خود می رسد .
در صورت افزایش مدت زمان روشنایی از فروردین لغایت شهریور 100- 50 تخم می گذارند پس از این مدت وارد تولک 5/1 ماهه می شوند . در پرورش مدرن و در شرایط صنعتی در طول سال از یک قطعه بلدرچین 300 – 250 تخم یرداشت می شود . شرایط ایده ال نوردهی و ایجاد روشنایی در سالن 18 – 14 ساعت در روز می باشد . در انتخاب تخم ها جهت استفاده  در جوجه کشی باید به نکاتی همچون پاکیزگی تخم ، سالم بودن و به وزن آن توجه نمود . اگر مجبور به ذخیره تخم های بدست آمده از مادران مولد باشیم باید در شرایط مناسب یعنی در دمای 18 – 16 درجه   سانتی گراد و رطوبت 80 – 75% نگهداری گرد  . اگر تعداد تخم تولید شده کمتر از ظرفیت  ماشین جوجه کشی باشد می توانیم تخم های بدست آمده را تا 15 – 10 روز در شرایط محیطی فوق الذکر ذخیره  و نگهداری نمائیم .
تخم ها در روی راک بطرز افقی یا بشکلی که نوک تیز آن در قسمت پائین قرارگیرد  می گذارند ، درصورتی که تخم  بلدرچین بیشتر از یک هفته جهت جوجه کشی ذخیره و نگهداری شود باید هر روز با جابجا نمودن  ، وضعیت آنها تغییر داده شود . در تولید جوجه بلدرچین توسط ماشین جوجه کشی   رعایت 4 شرط دما ، رطوبت و تهویه مناسب و جابجا  کردن الزامی است تخم بلدرچین بعد از 18 – 17 روز هچ می شود . دمای ماشین  جوجه کشی بایستی 5/37 درجه سانتی گراد باشد اما دو روز آخر درجه حرارت جوجه کشی کاهش داده می شود .
تهویه توسط یک یا چند سوراخ ایجاد شده در سقف دستگاه انجام می گیرد . همچنین FAN تعبیه شده داخل دستگاه  منجر به ورود هوای تمیز به داخل و خروج هوای کثیف به خارج آن خواهد شد . در 14 روز اول تخم های داخل ستری  بلافاصله هر 4 – 2 ساعت یکبار و یا حداقل روزی 5 بار جابجا می شوند اگر این کار توسط دستگاه و به صورت اتوماتیک باشد بازاء هر یک ساعت یکبار انجام خواهد گرفت ، دو روز آخر تخم ها به هچری انتقال داده می شوند .
تعداد جوجه های هچ شده بازاء هر یکصد تخم راندمان هچ را مشخص     می کند . تعداد تخم های بارور بازاء هر یکصد تخم نیز میزان باروری   را تعیین می کند بهترین موقع تعیین درصد ( باروری و راندمان هچ )  انتقال تخم ها از ستری به هچری می باشد .
تولید مثل بلدرچینتولید مثل بلدرچین



  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نویسنده: پوریا


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    »» منوها
    [ RSS ]
    [ Atom ]
    [خانه]
    [درباره من]
    [ارتباط با من]
    [پارسی بلاگ]
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 2
    مجموع بازدیدها: 40668
     

    »» درباره خودم
     

    »» آرشیو نوشته های قبلی
     

    »» لوگوی خودم
     

    »» اشتراک در وبلاک